.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بسیج ؛ نماد چاره ساز ملی در عرصه پیشرفت
بسیج فرصت چاره ساز ملی وایمانی برای امروز و فردای کشور است که در پرتو عزم و اراده بسیجیان، اهداف روشن انقلاب درعرصه های پیشتازانه تحقق خواهد یافت.
بسیج ؛ نماد چاره ساز ملی در عرصه پیشرفت

شمال نیوز / عقیل امامی * : هفته گرامیداشت بسیج فرصت مغتنم ونیکویی است تا با پرداختن به زوایا و ابعاد این رکن حماسه ساز ملی نقش برجسته آن در پیشبرد اهداف والای انقلاب اسلامی نمایان شود.

 

بسیج در پنجم آذر سال ۱۳۵۸ بدستور و ابتکار بنیانگذار نهضت خروشان انقلاب اسلامی و با هدف پاسداری از آرمان های سترگ نظام و فراتر از نگاه تک بعدی که آن را منحصر به زمان جنگ می داند، شکل گرفت و در حقیقت این ظرفیت عظیم انسانی از جنس مردم و برای مردم است.

 

اگرچه جلوه های عظمت بسیج سرافراز در دوران جنگ تحمیلی ودر مقابله با دسائس نظامی دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی تبلور یافت اما نگاه ژرف اندیشانه به وجود این سمبل پویا نشان می دهد که بسیج فرهنگ ماندگار و نامیرای انقلاب در پرتو اراده های ایمانی خیل عاشقان امام روح الله است و ویژگی بارز آن دلدادگی به امام المسلمین و مقتدای حکیم جهان اسلام محسوب می‌شود.

 

بسیجیان سلحشور و خستگی ناپذیر کشورمان که در دامان پر مهر کانون پرخروش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بازوی پرتوان ولی امر مسلمانان پرورش‌یافته اند، بانقش آفرینی ماهرانه و سختکوشانه در عرصه بیداری و بصیرت انقلابی در تاریخ خونرنگ نهضت امام راحل(ره) خوش درخشیدند.

 

بسیج با فراغت از جنگ تحمیلی هرگزعافیت طلبی پیشه نکرد و با حضورمسئولانه در سنگرهای فرهنگی، علمی ، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی ایفا گر نقش برجسته در اعتلای نظام اسلامی شد بگونه ای که در هسته ای شدن کشور به برکت مجاهدت‌های شهیدان علیمحمدی، شهریاری ،احمدی روشن ، رضایی نژاد و فخری زاده ها و دیگر صنایع پرشتاب و نیزعلوم پزشکی، دانش های نوپدید و دانش بنیان و دهها عرصه افتخار آمیز دیگر راه بن بست شکنی و گشایش معبرهای رهایی کشور از کمند تحریم های ظالمانه استکبار را در پیش گرفت که به مدد الهی در همه عرصه‌ها به موفقیت اعجاب انگیز دست یافت.

بی گمان حضور مبتکرانه بسیج در عرصه محرومیت زدایی در مناطق محروم و صعب العبور و اجرای پروژه های پرشمار عمرانی و سازندگی از ثمرات دیگر بسیج به شمار می رود که نمایانگر یاری رسانی این نماد پایدار ملی به دولتهای مختلف در همه ادوار پس از جنگ تحمیلی است و اشاره به بخشی از آنها عظمت تلاش های مخلصانه افتخارآفرینان گمنام عرصه پیشرفت را بتصویر می کشد.

 

کارنامه درخشان این شجره طیبه و تناور انقلاب گویای برازندگی آن در قامت اقشار گوناگون و طبقات مختلف اجتماعی است که افق روشنی در آینده میهن عزیزمان ترسیم کرده و اعتلای فرهنگ صیقل یافته بسیج، شکوفایی اراده های پرشورایمانی در راه فتح قله های پیشرفت و بالندگی را نوید می‌دهد.

 

از نگاه دیگر بسیج ظرفیت بی پایان و شگرفی است که استواری در مسیراهداف تعالی بخش انقلاب و دفاع از خیمه ولایت و رهبری آن را به نیروی واکنش سریع برای دفع هر تهدید فراسرزمینی و داخلی علیه کشورمان تبدیل کرد وتقویت کانون های بسیج وبویژه هسته های فکری آن ضرورت اساسی در دست یابی به قله های اقتدارو بالندگی محسوب می‌شود.

 

پرواضح است که بسیج جریان بیدار و هوشیار درنهاد انقلاب اسلامی و فراتر از گرایشات و نحله های فکری تنگ وسلایق سیاسی است و بسیجیان تحت فرمان رهبری بصیر و ناخدای کشتی انقلاب تنهابه منافع ملی و سیاست پایدار در افق های دور دست می اندیشند و دستور کاری جز تحقق آرمان های پرشکوه ملی و همه جانبه نگر پیش روی خود ندارند.

 

کوتاه سخن آنکه بسیج فرصت چاره ساز ملی وایمانی برای امروز و فردای کشور است که در پرتو عزم و اراده بسیجیان، اهداف روشن انقلاب درعرصه های پیشتازانه تحقق خواهد یافت.

 

*کوچکترین بسیجی مازندرانی دفاع مقدس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.195 seconds.